Handig om te weten - veelgestelde vragen

Bibkaart

  • Ben ik aansprakelijk als mijn (verloren) kaart door derden misbruikt wordt?
    Ja, je blijft verantwoordelijk tot op het ogenblik dat je de bib op de hoogte brengt van het misbruik of het verlies.
  • Ik ben mijn bibkaart kwijt. Wat moet ik doen?
    Je kan een nieuwe bibkaart kopen of gratis je eID als bibkaart laten registreren.

Internet

  • Is het raadplegen van internet gratis?
    Ja, voor leden van de bib. Alleen voor afdrukken betaal je 0,10 euro (zwart/wit) of 0,50 euro (kleur) per pagina.
  • Hoe lang kan ik surfen?
    Je kan internesessies reserveren in blokken van 15,30 of 60 minuten. Per dag kan je maximum 1 uur surfen.

Reserveren

  • Waarom kan ik een gereserveerd werk niet verlengen?
    Klanten die een titel reserveren, betalen voor deze service. Indien we verlengingen toestaan op gereserveerde materialen, betekent dit dat zij nog eens 3 tot 9 weken moeten wachten voor het materiaal teruggebracht wordt. Geen goede dienstverlenging dus. Vandaar dat het verlengen voor gereserveerde materialen geblokkeerd wordt. Heb jij zo'n gereserveerd werk in huis, breng het zo snel mogelijk terug om boete te vermijden.

Uitlenen

  • Wordt er boete aangerekend op sluitingsdagen?
    De uitleentermijn kan nooit op een sluitingsdag eindigen. Je krijgt automatisch een dag of een week extra en die datum staat dan ook op je ticket.
  • Kan ik een verlenging van de uitleentermijn via de telefoon regelen?
    Je kan verlengen aan de balie, via internet of indien nodig telefonisch tijdens de openingsuren.Verlengen via je “mijn bibliotheek”-account kan 24/24 uur 7/7 dagen. Als je een verlenging via mail aanvraagt, hou er dan rekening mee dat die boodschap niet altijd onmiddellijk gelezen kan worden (weekend, verlof, buiten werkuren, …)

Tip: Kijk je leenticketje na voor je de bib verlaat.