Een fuif organiseren

Wanneer je een fuif of evenement wil organiseren, is een goede voorbereiding erg belangrijk! Maak daarom zeker eerst een uitgebreide checklist om zeker te zijn dat je niets vergeten bent! Wij helpen je alvast op weg. Onze jeugddienst beschikt ook over een fuifkoffer. Elke Lebbeekse vereniging kan deze uitlenen. Het reglement vind je hieronder. 

Tips en Tricks

1. Denk goed na over een concept

2. Prik een datum

3. Zoek een lokaal dat die dag nog vrij is en dat geschikt is voor het aantal genodigden. Het overzicht van de gemeentelijke lokalen vind je hier.

4. Raadpleeg www.fuifpunt.be voor alle nodige wetgeving.
Vooral de heersende geluidsnormen zijn belangrijk. Indien nodig moet je een uitzondering vragen voor geluidssterkte. Dit kun je invullen op de gemeentelijke aanvraagformulieren.

5. Vergeet het veiligheidsdraaiboek niet in te vullen en op te sturen naar evenementenloket@lebbeke.be. De aanvraag komt op het college van burgemeester en schepenen, jullie krijgen een afschrift van het besluit.
Let op! Bij meer dan 500 bezoekers moet je deze formulieren 3 maanden vooraf indienen, anders volstaan 2 maanden.

6. Zoek sponsoring en wees creatief met de advertentieruimte.

7. Zoek gratis oordopjes om uit te delen.

8. Goedkope polsbandjes vind je overal. Gewoon even googelen!

9. Ontwerp een coole, vette flyer en maak promotie! Dat kan ook door gebruik te maken van onze gemeentelijke staketsels en aanplakborden. Aanvraag dien je in via hilde.scholliers@lebbeke.be en een overzicht vind je hier.

10. Zet je activiteit zeker ook in de UiTdatabank, dan merkt onze communicatieambtenaar die op en komt ze in Kramiek. 

11. Materiaal nodig voor jouw evenement? Je kan heel wat uitlenen bij de gemeente! Raadpleeg de lijsten en vraag meteen online aan.

12. Vergeet SABAM en de billijke vergoeding niet! Meer info vind je op www.SABAM.be en www.bvergoed.be.