documents24 Documenten               couple24 Vacatures

Lab5 - Webdevelopment Switzerland

Inzage en afschrift van bouwdossiers

Wat en waarom ?

  • Alle afgewerkte bestuursdocumenten zijn ter inzage van de burger en er kan ook afschrift van bekomen worden. Dit wordt geregeld bij decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur.
  • Hierop zijn een aantal uitzonderingen.
  • Voor wat de bouwdossiers betreft wordt geen afschrift gegeven van bouwplannen tenzij u aantoont dat u eigenaar van de woning bent of mits schriftelijk akkoord van de ontwerper/architect.

 Hoe krijg ik inzage en afschrift van een bouwdossier ?

  • U dient uw aanvraag schriftelijk te richten tot de gemeentesecretaris.
  • Dit kan dus zijn per brief, fax, email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • In geval van verzoek tot afschrift moet u vermelden onder welke vorm u dit wil bekomen (gedrukt of als email met pdf bijlage).
  • Voor afschriften worden reproductiekosten aangerekend.

 Hoelang duurt het voor ik inzage en afschrift bekom ?

  • De gemeentesecretaris zal u laten weten vanaf wanneer u over deze informatie kan beschikken.